داستان

روزی شیری در دره ای خوابیده بود  و یک لاشه گوسفند هم جلویش بود که نصف آن را خورده بود و نصف دیگرش مانده بود.

روباهی از دور داشت می آمد که از لاشه بخورد!

شیر خودش را به خواب زد و پیش خودش گفت حالا که من خوردم و سیر شدم بگذار او هم بیاید و بخورد!

روباه برای اینکه مطمئن بشود او خواب است یک روده برداشت و به دست و پای  شیر بست!

آن وقت شروع کرد به خوردن!

خوب که سیر شد رفت!

شیر خواست حرکت کند اما آفتاب گرم روده ها را خشک و محکم کرده بود و هر چه کردنتوانست حرکت کند!

گفت رفتم ثواب کنم کباب شدم و همانطور خوابید تا موشی از سوراخ در آمد و شروع کرد به خوردن و پاره کردن روده و بند

 بند روده را پاره کرد و رفت داخل سوراخش!

در این وقت شیر حرکت کرد که برود،یک شیر دیگر او را دید و گفت کجا میروی ؟

گفت می روم از این سرزمین دور شوم!

رفیق او پرسیدچرا ؟

شیر گفت جائی که روباه بیاید دست مرا ببندد و موشی دست مرا باز کند دیگر  این سرزمین ماندن ندارد !

همیشه حواستان باشد که در هنگام انجام فعالیت های به ظاهر مثبت، جوانب منفی را نیز در نظر بگیرید تا کارتان واقعا مثبت باشد و به خودتان صدمه ای وارد نشود. 

نظرات 5 + ارسال نظر
سینا چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:32 ب.ظ http://twentythree23.blogfa.com/

سلام
ممنون از حضورتون

سلام خواهش میکنم

ماتاو پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ

به به... واقعاْ تذکر به جایی بود... خیلی از آدما که می گن من نمی دونستم این کارم این نتیجه رو به بار می آورد همین کوته فکری رو کردن...
عزیزم! ممنونم از اینهمه لطفی که به من داشتی... راستی تو هنوز نمی خوای مامان بشی؟

نه گلم
شرایطش رو نداریم

حامد پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ http://hamed2010.blogfa.com

آجی
ما کرده یه ضرب المثل داریم که خوبی بکن وبندازش آب٬ البته به کردی یه طور دیگه میگنش
ولی به نظره من خوبی نمونده و دیگه دسته هیشکی نمک نداره یا اگرم بخوای به کسی خوبی کنی باید حتما بشناسیش که جوابشو بدی نمیده یعنی حداقل خنثی باشه!

مسافر پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 ب.ظ http://doncorleone.blogsky.com

سلام
بسیار آموزنده بود و کلی حرف برای گفتن داشت

شاد باشی

مطهره جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ب.ظ http://ferimoti.blogsky.com

سلام
واقعا عبرت انگیز بود!
دلم واست تنگ شده بود دوست من...
وقت داشتی به منم سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد